• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Поради психолога

Сторінка з порадами та інформацією від психолога

/Files/images/знак психологія.jpg/Files/images/08elol.png


Основні задачі психолога в дошкільному навчальному закладі - це психологічний супровід розвитку, виховання та навчання дошкільника, а також співпраця з усіма учасниками цього процесу.



Життєве кредо:

"Цінуй те, що маєш, але не зупиняйся на досягнутому!"

Педагогічне кредо:

"Працюй так, щоб дітям біля тебе було комфортно і затишно"

Мій життєвий принцип:

«Не турбуйся про те, на що не можеш впливати».

Моя мета: це надання психологічної допомоги, тобто розмова із психологом повинна допомогти людині у вирішенні її проблем і налагодженні міжособистісних стосунків з оточуючими. А також супровід психічного розвитку дітей, відстеження дітей з проблемами у розвитку та своєчасна рання допомога дітям і батькам.

Цілі і завдання занять з психології в дитячому садку

Місія занять з психології зводиться до наступних позицій:

  • розвивати психологічні функції малюків;
  • сприяти створенню позитивного мікроклімату в групі (в тому числі і визначити характер взаємин дитини з вихователями, однолітками, а також допомогти дітям першої молодшої групи адаптуватися до нових умов і допомогти хлопцям підготовчої групи налаштуватися на новий етап життя — навчання в школі);
  • оцінити психологічні якості малюків (морально-етичні установки, характер встановлюються взаємин з оточуючими, домагання, стереотипи, світогляд);
  • діагностувати рівень інтелектуального розвитку дітей;
  • займатися психологічною просвітою сімей вихованців (через бесіди, проведення семінарів, дискусій, організацію спільних з дітьми проектів або участь у відкритих заняттях).


Завдання проведення в дитячому саду занять з психологом варіюються залежно від віку підопічних.

Молодші (перша і друга)

  • створювати умови для саморегуляції малюків через прослуховування казок, музики, перегляду мультфільмів;
  • формувати позитивний емоційний настрій під час перебування в дитячому саду.

Середня група

  • розвивати сферу пізнання;
  • розвивати навички комунікації і, як наслідок, вміння працювати в групі;
  • підвищувати самооцінку за рахунок створення умов для проявів індивідуальності, наприклад, діти створюють малюнки на вільну тему;
  • тренувати психологічні якості;
  • формувати емоційно-виразні жести, міміку;
  • вчитися долати сором'язливість, нерішучість;
  • відпрацьовувати координацію рухів.

Старша група:

  • розвивати сферу пізнання;
  • вчитися передавати почуття в емоціях;
  • освоювати навик вербалізації відчуттів (наприклад, після похвали або після того, як мама вилаяла);
  • практикуватися у вирішенні конфліктних ситуаціях.


АДАПТАЦІЯ ДИТИНИ ДО ДИТЯЧОГО САДОЧКА. ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ

Дитина іде до дитячого садочка. Напевно, немає батьків, які б не хотіли, щоб цей етап пройшов легко, спокійно, щоб малюк з задоволенням і без криків відразу ж пішов до дитсадка. Але так буває досить рідко. Частіше діти перших кілька днів чи тижнів плачуть, не хочуть відпускати маму. І в цьому немає нічого незвичного. Для дитини початок відвідування садочка — це стрес. І наше з вами завдання пом'якшити його настільки, щоб він пройшов непомітно і без наслідків.

  1. За тиждень-два привчити дитину до режиму, який встановлено в садочку і ввести в раціон дитини блюда, які готують в садочку.
  2. Навички самообслуговування.
  3. Сформувати позитивну установку на садочок. Це дуже важливий пункт! Ніколи не лякайте дитину садочком.
  4. Не обманюйте дитину! Говоріть так, як є.
  5. Навчіть дитину відпускати маму, гратися самій іграшками.
  6. Навички спілкування. Покажіть дитині, як ділитися іграшками, як просити іграшку, як звертатися до дорослих.
  7. Спілкуйтеся з вихователями з повагою і доброзичливо. Дитина дуже уважно слідкує за вашими емоціями, реакціями, поведінкою.
  8. Обов'язково прощайтесь, не тікайте, залишаючи дитину.
  9. Не порушуйте звички на перших порах, навіть погані (смоктання пальця, соски і т.п.) Якщо ваш малюк смокче соску, палець чи має ще якусь звичку, не намагайтесь відучити одразу від неї паралельно з вступом до днз.
  10. Приділяйте дитині ,яка почала ходити до садочкаибільше уваги, тепла, ласки.
  11. Якщо дитині важко розлучатися з мамою, нехай відводить до дитсадка тато, бабуся чи ще хтось. Хоча б на перших порах.
  12. Пам'ятайте, ДИТИНА ВІДЧУВАЄ ВАШУ ТРИВОГУ!
  13. Приймати почуття дитини. Виключити нотації, переконання…

КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

Щоб адаптація до школи проходила нормально і у дитини не зникло бажання вчитися, малюк повинен бути ГОТОВИЙ ДО ШКОЛИ.

Існує ряд показників, за якими ми можемо визначити чи готова дитина до школи.

Основні критерії, за якими психолог здійснює відбір.

Отже, було б добре якби дитина змогла б:

1. Назвати себе (П. І. Б.), маму, тата, бабусю, дідуся (орієнтація у внутрішньосімейних зв'язках)

2. Знати пори року, кількість і назви місяців у році, днів у тижні. Знати які зараз рік, тиждень, день. Вміти відповісти на питання типу «Коли птахи відлітають на південь», «Коли холодно і іде сніг», «в який день люди не ходять на роботу», «В яку пору року листя жовтіє» …

3. Розказати назви всіх оточуючих її предметів: меблі, посуд, одяг, побутові та електроприлади, рослин, тварин, явищ природи, назви улюблених мультфільмів, казок, книжок, імена улюблених героїв.

4. Вміти прочитати (можна по складам) невеликий, простий текст з декількох речень.

5. Бути в змозі написати або скопіювати просту фразу, наприклад, «він їв суп»

6. Прямий і зворотний відлік в межах 20.

7. Вміти складати і віднімати числа в межах 10.

8. Володіти навичками узагальнення (в картинках вибрати що об'єднує …), виключення з ряду.

10. Знаходити схожість і відмінності між предметами.

11. Вміти скласти розповідь за картинкою або за серією картинок.

12. Знати основні геометричні фігури – коло, овал, прямокутник, трикутник, квадрат, вміти їх намалювати.

13. Запам'ятати 5-7 слів з 10 чітко названих.

14. Вміти розповісти напам'ять невеликий вірш

15. Вміти відповісти на питання: що буває раніше – обід чи вечеря, хто більший – корова або коза, у корови дитинча теля, а у коня …

16. Знати 10-12 основних кольорів.

17. Вміти намалювати фігуру людини з усіма основними частинами тіла.

18. Слухати казку і переказати ключові події.

19. Утримувати увагу на заданому виді діяльності 10 хв.

20. Розуміти що таке школа, чим там займаються і навіщо туди ходять.

21. Вміти визначати напрямок: вперед, назад, направо, наліво, вгору, вниз.

22. Уважно слухати і виконувати завдання, які пропонуються в усній формі;

23. Може самостійно виконувати необхідне завдання за зразком, який сприймається зором.

Фізіологічні показники:

1. Зміна не менше 5 молочних зубів на корінні.

2. Дістає рукою через верхівку до верхньої частини протилежного вуха (Філліпінський тест).

3. Якщо дитина стоїть боком проявляється прогин хребта в попереку.

4. Яскраво проявляються суглоби на пальцях і колінах.

5. Вміє кидати і ловити м'яч.

6. Вміє зав'язувати шнурки, застібати ґудзики, блискавки – це ознака розвитку дрібної моторики.

7. При рукостисканні – її великий палець вгорі.

8. Скачок в зрості.

9. Може повторити прості пальчикові ігри (наприклад, по столу переминати пальцями, зробити пальцями «перемога» і т. д.).


У січні 2024р відбулися зустрічі з дітьми в рамках проєкту UNICEF Ukraine «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні» який реалізує ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» за підтримки Міністерства освіти і науки, ДУ «Український інститут розвитку освіти» та Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ в Україні) у рамках СПІЛЬНО – програми Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ для підтримки сімей з дітьми, які постраждали від війни.

Періодично проводиться робота с педагогічними працівниками.

/Files/images/photo_5260528618075969114_y.jpg/Files/images/фото4.jpg/Files/images/фото5.jpg/Files/images/гра пес 3.jpg

/Files/images/заняття 1.jpg/Files/images/photo_5262988191227564576_y.jpg/Files/images/photo_5262988191227564505_y.jpg/Files/images/hj,jnhn.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 76

Коментарi